Mitt i veckan och sjukling i huset…

Jag ökade min Elvanse (medicin mot ADHD) i september så jag åt 90 mg morgon och 40mg lunch, gick bra och effekten var väl något bättre men efter va 6 veckor ökade denna vidriga ångest. Jag har ångest regelbundet men denna ångest var vidrig, jag bara grät och grät, vaknade kallsvettig på natten, ångesten kunde jag ta på och jag mådde skit. Jag förstod inte riktigt direkt att det var medicinen det kan bero på. Men efter samtal med en vän som också har ADHD och vi pratade om detta så berätta han att han mådde piss på Elvanse och hans ångest öka och ökade. Så i november slutade jag självmant. Det tog några dagar men sedan började den värsta ångesten ge med sig och jag var mitt vanliga igen. Tror ni kan tog kontakt med vården och Psyk? Nopp! Varför vet inte. Efter jul och nyår så kom ångesten tillval och jag har mått vidrigt i omgångar, kvällar och nätter är hemska. Och lediga dagar! Jag har fått samtalskontakt vi Psyk och ska få gå vidare till ett annat team och få mer hjälp. Och då kontaktade även mig kontaktsköterska mig och fråga varför jag ej hört av mig. Och helt ärligt kunde jag ej svara på det riktigt. Men som jag vet så avskyr jag att vara en last för andra även för vården. Och varje gång det är något och hr vart något med medicin att något inte känns bra har jag haft svårt att söka hjälp för jag får känslan att jag inte blir trodd, blir missförstådd och att jag inte kan förmedla mig hur jag känner,tycker och tänker. Och jag vill inte upplevas som den jobbiga,krångliga och missnöjda. Förstår ni hur jag känner ? Men nu idag har jag börjat med en ny ADHD medicin igen, jag har börjat med Atomoxetin. Det är upptrappnings schema i sakta takt. Och kontakt 1 ggr/veckan för kontroll av mående och effekt. Det är biverkningar men vilken medicin har inte det ? Jag är öppen att pröva allt. För nu har jag ätit medicin i 2 år för ADHD och känt hur det är att ha en fungerande medicin och fungera någorlunda normalt. Och det är sådan stor skillnad mot hur jag är och fungerar utan. Så håll tummarna för att denna fungerar 🙏🏻

Igår kväll började den lille i familjen vara så snorig och det ökade i natt och imorse var hon ännu snorigare och så hängig. Feber och snor så idag var Mogge hemma med henne och i morgon är det min tur.. ska försöka jobba lite oxå och vara med på möten via länk, önska mig lycka till 😂 vi hopps att detta vänder fort. Var ju inte så länge sedan hon va sjuk… 1 månad sedan..

Nu ser vi på handboll,kvartsfinal. Sverige -Egypten.. och här hoppas vi innerligt på vinst och just nu leder som med 5 mål och hoppas hoppas det håller i sig.

Hopps ni haft en bra vecka hittills..? ♥️

//Sofia

Lämna en kommentar