Sportlovet slut och AW för morsan

Denna vecka har vart sååååååå lång, varför? Jag har i och för sig jobbat hemma två dagar kan kanske vara en bidragande orsak. Det är ibland skönt och jobba hemma men jag är inte en sådan människa som skulle klara av att göra det dagligen, jag vill åka till jobbet. Kidsen har vart lediga hela veckan, såklart Tuwa men även Tyra. Vi har pysslat ihop allt denna vecka och Mogge har legat sjuk. Genomförkyld, hosta och feber. Men nu är han bättre och redo att motivera sig att gå till jobbet på måndag. Detta med att gå till jobbet när man blivit uppsagd måste bara tungt, och väldigt omotiverande. Jag är själv aldrig varit i den sitsen själv men kan bara tänka mig.

Igår fredag var det äntligen dags för AW men jobbet, världens bästa kollegor. Jag jobbade ju till 17 så det blev att byta om och piffa sig på jobbet för att sedan dra mot strandgatan 2 för shuffleboard och burgare. Så trevligt och så kul.. sedan vandrade vi vidare mot Olerys och karaoke… herregisses alltså! Och även dansgolvet ägde vi 😂 men vad gammal man har blivit. Jag var tvungen och fråga bartendern vad medelåldern på gästerna är en fredag och fick till svar ca 25 år … och så var det verkligen när man kollade runt men kul hade vi 35+ iallafall… grymt trevlig kväll men vid midnatt åkte jag hem och slockna som en stock… haha inte mycket man tål eller pallar nu för tiden😂

Men idag har Mogge vart och jobbat hos en vän och jag har vart själv med tjejerna, så det blev sovmorgon efter gårdagen AW lite lätt seg… men ändå har vi bakat bullar, spelat spel städat och vart ute i solen. Det va krispigt och vackert ute! Och snart middag innan vi kryper ner i soffan framför mello…

Hoppas ni alla haft en bra lördags och får en fortsatt trevlig kväll..

/Sofia

Lämna en kommentar